Logo PREDOM jest jednym z dziewiętnastu, które zauważyła i doceniła platforma B2B, na której można wyszukiwać agencje kreatywne. Jej autorzy uznali, że tak właśnie wygląda dobry rebranding! Balahibo Studio odświeżyło logo Predom, ale bardziej na zasadzie ewolucji, bo nadal nawiązuje do poprzedniego, zaprojektowanego przez Ryszarda Bojara, który przy okazji jest autorem logo metra warszawskiego.
Dlaczego nowe logo jest tak świetnym przykładem rebrandingu? Ma wyróżniające się cechy, a są to:
– warianty w różnej kolorystyce,
– ostry, wyrazisty układ,
– wielość wykorzystanych motywów.
Balahibo Studio, autorzy nowego logo: „Projektując nowy logotyp dla Predom, chcieliśmy, aby znak nawiązywał zarówno do tego zaprojektowanego przez Ryszarda Bojara, jak i jasno komunikował, że marka Predom należy teraz do Sieci Badawczej Łukasiewicz. W decydującym etapie projektowym szczególnie zainspirowało nas słowo „fuzja”, które padło na jednym ze spotkań. Stwierdziliśmy, że znaki też powinny przejść swoistą fuzję. Kolejnym docenionym rozwiązaniem było podzielenie oddziałów firmy na poszczególne kolory, tak aby klient mógł łatwo je rozróżnić”.
„Ten modny nowy wygląd zachowuje pewne podobieństwo do starego, dzięki czemu jest łatwo rozpoznawalny dla dotychczasowych klientów, ale jest na tyle nowoczesny i wytworny, że przyciągnie także i nowych” – czytamy ponadto na stronie DesignRush.
Podsumowując: to chyba już wszystko, bo – jak powiedział – powiedział kiedyś izraelski grafik Sagi Haviv: „Logo to kropka na końcu zdania, a nie samo zdanie”.