Nowy logotyp marki Predom, choć nawiązuje do poprzedniego, został odświeżony, by jednocześnie wpisywać się w identyfikację wizualną Sieci Badawczej Łukasiewicz, której marka stała się częścią, oraz przypominać o historii marki i jej korzeniach.
Predom w tym roku obchodzi pięćdziesięciolecie istnienia i ma ambicję, aby stać się marką przyszłościową, która sukcesywnie rozszerza swoją ofertą oraz już niebawem otwiera sklep internetowy.
„Z tej okazji powstało nowo logo, które przywołuje pozytywne skojarzenia i nawiązuje do historii polskiego przemysłu” – mówi Waldemar Rumiński odpowiedzialny za marketing w Predom. – „To, co dla nas ważne, pozostał w nim symbol domu, gdyż od lat wskazuje on na końcową grupę odbiorców naszych produktów i usług, ponadto to naturalne rozwinięcie nazwy Predom to właśnie precyzyjny dom” – dodaje Filip Walczak, kierownik oddziału Predom należącego do Łukasiewicz – Instytutu Mikroelektroniki i Fotoniki.
Nowe logo, wyraźnie nawiązujące do poprzedniego, przez zachowanie słynnego domku, zostało zaprojektowane przez katowickie studio graficzne Balahibo. Autorzy logotypy stworzyli kilka jego wersji kolorystycznych, które odzwierciedlają poszczególne segmenty działalności marki, tj. Predom certifications, Predom power electronics, Predom electronical products i Predom automotive.
Warto nadmienić, że dawny logotyp zaprojektował Ryszard Bojar, artysta plastyk, który był autorem również logo warszawskiego metra.
O marce
Firma Predom od początku istnienia była jednostką badawczą i certyfikującą wyroby powszechnego użytku (w tym gospodarstwa domowego) w strukturze Zjednoczenia Przemysłu Precyzyjnego „Predom”. Ponadto w okresie PRL-u skupiała kilkanaście przedsiębiorstw produkujących urządzenia będące na wyposażeniu większości polskich gospodarstw domowych.
Pomimo wielu zawirowań rynkowych i ustrojowych na przestrzeni ostatnich 50 lat, Predom z powodzeniem świadczy usługi dla producentów urządzeń powszechnego użytku, takich jak Amica, Philips i wielu innych, oferując certyfikację produktów.